Milí priatelia, vitajte v aplikácii Allívia. Zaregistrujte sa a vstúpte do sveta informácií a komunity ľudí, ktorým do života vstúpil lymfóm alebo leukémia.
Tieto všeobecné obchodné podmienky/všeobecné podmienky užívania (ďalej len „VOP“) vydalo občianskeho združenia Lymfoma a Leukémia Slovensko, IČO: 30869960, sídlo: Prešovská 346/39, 821 08 Bratislava-Ružinov, Slovenská republika, registrácia: Ministerstvo vnútra SR pod číslom: VVS/1-900/90-28607, e-mail: poradna@lyl.sk, telefón: +421907549844(ďalej len „Prevádzkovateľ“) výlučne pre služby dostupné prostredníctvom webovej stránky www.allivia.sk a iných domén patriacich pod skupinu webstránok www.allivia. + príslušná doména (ďalej len „Webová lokalita“) a aplikácie Allivia fungujúcej prostredníctvom Webovej lokality (ďalej len „Aplikácia“). Tieto VOP sa vydávajú za účelom definovania pojmov a úpravy práv a povinnosti medzi Prevádzkovateľom ako poskytovateľom služieb a užívateľom ako odberateľom služieb dostupných na Webovej lokalite alebo v Aplikácii. Tieto VOP sa vzťahujú na právne vzťahy medzi Prevádzkovateľom a užívateľom v prípade, ak dôjde zo strany užívateľa k používaniu Webovej lokality, Aplikácie alebo služieb dostupných na Webovej lokalite alebo v Aplikácii, napr. pri používaní softvéru, ktorý je súčasťou Webovej lokality alebo Aplikácie, vrátane aplikácií, funkcií, súborov s obsahom, skriptov, inštrukčných súborov a ľubovoľnej súvisiacej dokumentácie, pričom tieto vzťahy sa riadia nasledujúcimi pravidlami.
Fyzická osoba: každá fyzická osoba, ktorá nie je podnikateľom, t. j. fyzická osoba, ktorá nie je právnickou osobou alebo fyzickou osobou v zmysle zákona číslo 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov a zákona číslo 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
Prvotná registrácia Užívateľa, ako aj súhlas Užívateľa s týmito VOP je nevyhnutnou podmienkou na získanie prístupu na Webovú lokalitu / do Aplikácie.
Registráciu vykoná Prevádzkovateľ bezodkladne po splnení podmienok zo strany Užívateľa. Pri registrácii Užívateľ potvrdí aj oboznámenie sa s VOP a ich prevzatie v elektronickej forme.
Po vykonaní registrácie je Užívateľ povinný zvoliť pre svoj užívateľský účet rolu, poprípade inú špecifikáciu a nastavenie jeho užívateľského účtu, pokiaľ to Webová lokalita alebo Aplikácia bude od neho vyžadovať. Bez splnenia si povinnosti podľa predchádzajúcej vety nie je Užívateľ oprávnený užívať Webovú lokalitu / Aplikáciu prostredníctvom základného užívateľského účtu (t. j. prostredníctvom užívateľského účtu bez zvolenia si role).
Užívateľ si môže vybrať z nasledujúcich rolí: lekár, pacient, príbuzný, pričom výberom konkrétnej role sa Užívateľovi otvoria ďalšie možnosti (povinné aj dobrovoľné) nastavenia užívateľského účtu, z ktorých si Užívateľ môže/musí vybrať. Rovnako tak môže mať Užívateľ možnosť/povinnosť doplniť požadované informácie po zvolení si role užívateľského účtu.
Užívateľ (pokiaľ sa nejedná o rolu lekára) má možnosť anonymizovať svoj užívateľsky účet a pri používaní služieb Webovej lokality / Aplikácie vystupovať výlučne pod zvoleným užívateľskom menom, t. j. ďalší Užívatelia nebudú mať prístup k jeho pravému menu, priezvisku a ďalším osobným informáciám, ktoré Užívateľ poskytne Prevádzkovateľovi.
Zvolenie role užívateľského účtu: lekár Užívateľom podlieha následnému schváleniu Prevádzkovateľom. Prevádzkovateľ môže od Užívateľa, ktorý má záujem vystupovať v roli: lekár požadovať informácie na overenie skutočnosti, že užívateľ spĺňa podmienky pre rolu: lekár. Prevádzkovateľ môže od Užívateľa (lekára) požadovať nasledujúce informácie/dôkazy na preukázanie jeho tvrdení:______________.
Užívateľ môže používať spoplatnené služby iba, ak má viac ako 16 rokov a zákon mu umožňuje uzatvárať právne záväzné zmluvy, uvedené sa neaplikuje, ak disponuje súhlasom zákonného zástupcu. Prevádzkovateľ pri predaji služieb Webovej lokality alebo Aplikácie neskúma právnu spôsobilosť Užívateľa.
Užívateľ berie na vedomie, že všetky služby poskytované Prevádzkovateľom podstupuje podľa vlastného uváženia, bez nátlaku, slobodne, vážne a na vlastnú zodpovednosť, pričom jeho spôsobilosť na právne úkony nie je ničím obmedzená a jeho zdravotný stav mu v tom nebráni.
Objednávka sa doručuje prostredníctvom Webovej lokality alebo Aplikácie, prípadne prostredníctvom príslušnej platobnej brány pri vykonaní úhrady kúpnej ceny.
Užívateľ doručením objednávky Prevádzkovateľovi deklaruje, že pozná a akceptuje aktuálne platné ceny služieb ponúkaných na Webovej lokalite a v Aplikácii.
Prevádzkovateľ je oprávnený objednávku odmietnuť bez uvedenia dôvodu a to bez akýchkoľvek postihov zo strany Užívateľa.
Prevádzkovateľ je taktiež oprávnený odmietnuť objednávku pokiaľ Užívateľ nemá vyrovnané všetky záväzky voči Prevádzkovateľovi splatné ku dňu vystavenia objednávky, prípadne ak by Užívateľ plnením objednávky prekročil svoj kreditný rámec určený Prevádzkovateľom.
Prevádzkovateľ informuje Užívateľa o odmietnutí objednávky do 7 dní odo dňa doručenia objednávky alebo vykonania úhrady kúpnej ceny služby prostredníctvom platobnej brány.
Prevádzkovateľ je povinný bezodkladne po prijatí objednávky od Užívateľa, najneskôr do začatia poskytovania služby Užívateľovi, poskytnúť Užívateľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v § 3 ods. 1 Zákona č. 102/2014 Z. z. a potvrdenie o výslovnom súhlase spotrebiteľa podľa § 4 ods. 6 písm. b) alebo ods. 8 písm. b) Zákona č. 102/2014 Z. z., ak bol poskytnutý.
Užívateľ odoslaním objednávky udeľuje Prevádzkovateľovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy (objednávky).
Prevádzkovateľ sa zaväzuje poskytnúť Užívateľovi službu bez právnych vád za kúpnu cenu a za platobných podmienok, ktoré platia v deň akceptácie objednávky, pričom služba je Užívateľovi riadne poskytnutá pri jej aktivácii prostredníctvom Webovej lokality alebo Aplikácie. Užívateľ je o aktivácii služby informovaný prostredníctvom emailu alebo užívateľského účtu pre Webovú lokalitu alebo Aplikáciu.
Prevádzkovateľ vykoná aktiváciu služby v deň pripísania peňažnej čiastky na účet Prevádzkovateľa alebo vykonaním úhrady kúpnej ceny služby prostredníctvom platobnej brány. Záväzok Prevádzkovateľa poskytnúť službu riadne a včas je splnený aktiváciou služby v prospech Užívateľa.
Prevádzkovateľ môže plniť svoj záväzok voči Užívateľovi aj čiastočne, ak Užívateľ s čiastočným plnením vyjadri súhlas. V prípade, že Prevádzkovateľ nie je schopný poskytnúť službu v plnom rozsahu, o tejto skutočnosti bude Užívateľ vhodným spôsobom informovaný. Ak Prevádzkovateľ nesplní svoj záväzok, pretože nemôže službu poskytnúť, bezodkladne o tom informuje Užívateľa a do 14 dní mu vráti cenu zaplatenú za službu alebo preddavok, ak sa Prevádzkovateľ a Užívateľ nedohodnú na náhradnom plnení.
Pri využívaní Webovej lokality alebo Aplikácie má Užívateľ možnosť zdieľať s Prevádzkovateľom informácie o tom, ako využíva dostupné služby. Táto informácia je spojená s užívateľským účtom, pričom umožňuje Prevádzkovateľovi poskytnúť Užívateľovi osobnejší zážitok, a pomáha Prevádzkovateľovi zlepšovať kvalitu a funkcie služieb.
Webová lokalita a Aplikácia je dostupná celosvetovo, ale to neznamená, že všetky služby alebo funkcie služieb sú dostupné vo všetkých krajinách, alebo že obsah generovaný používateľmi dostupný cez služby, je vo všetkých krajinách legálny. K určitým službám (alebo k určitým funkciám služieb alebo obsahu) v určitých krajinách môže Prevádzkovateľ prístup zablokovať. Je zodpovednosťou Užívateľa sa uistiť, že jeho používanie služieb je legálne v oblasti, kde ich používa. Webová lokalita, Aplikácia a služby nie sú dostupné vo všetkých jazykoch.
Niektoré služby alebo softvér tiež podlieha doplnkovým zmluvným podmienkam uvedeným v iných dokumentoch vydaných Prevádzkovateľom. Akýkoľvek obsah, ktorý poskytne Prevádzkovateľ Užívateľovi podlieha licencii a môžu sa naň vzťahovať ďalšie zmluvné podmienky. Z času na čas sa môžu pridať nové ďalšie zmluvné podmienky, preto o ich vydaní bude Užívateľ informovaný prostredníctvom emailu alebo užívateľského účtu.
Služby a softvér (vrátane ich ľubovoľných častí alebo funkcií) môže Prevádzkovateľ kedykoľvek modifikovať, aktualizovať, alebo prestať produkovať bez záväzkov voči Užívateľovi alebo komukoľvek inému. Avšak, pred uskutočnením zmeny Prevádzkovateľ vyvinie úsilie, aby informoval Užívateľa o uvedenej skutočnosti. Rovnako Prevádzkovateľ poskytne Užívateľovi primeraný čas na prevzatie jeho obsahu. Ak službu v celom jej rozsahu prestane Prevádzkovateľ produkovať, potom Užívateľovi poskytneme náhradu úmerne k nevyužitým poplatkom za tú službu, ktorú si predplatil, ak to okolnosti na strane Prevádzkovateľa dovoľujú.
Prevádzkovateľ je jediným výlučným vlastníkom všetkých práv duševného vlastníctva, nárokov a záujmov v spojitosti so službami a prípadným softvérom použitým pre Webovú lokalitu a Aplikáciu. Prevádzkovateľ si vyhradzuje všetky práva, ktoré neprináležia na základe zákona iným subjektom duševného vlastníctva.
Keď služby poskytujú úložný priestor, Prevádzkovateľ odporúča, aby si Užívateľ pravidelne zálohoval svoj obsah. Prevádzkovateľ môže pre obsah Užívateľa vytvoriť primerané technické obmedzenia, napr. obmedziť veľkosť súboru, úložný priestor, kapacitu na spracovanie a iné technické obmedzenia. Prevádzkovateľ môže pozastaviť poskytovanie služieb podľa vlastného uváženia, ak zaznamená, že Užívateľ používa Webovú lokalitu alebo Aplikáciu v rozpore so zákonom alebo s týmito VOP.
Pre obsah generovaný užívateľmi platí, že Užívateľ môže byť hostiteľom obsahu generovaného užívateľmi od užívateľov Prevádzkovateľa. Ak Užívateľ pristupuje k službám, možno sa stretne s obsahom, ktorý sa mu zdá urážlivý alebo znepokojujúci. V takomto prípade je jediným riešením Užívateľa, aby jednoducho prestal predmetný obsah sledovať. Užívateľ môže tiež kliknúť na tlačidlo „Oznámiť“, ak je dostupné, a tento obsah oznámiť.
Ak v dokumentácii alebo konkrétnej licencii spojenej s Obsahovými súbormi nie je uvedené inak, Užívateľ môže používať, zobrazovať, modifikovať, reprodukovať a distribuovať akékoľvek Obsahové súbory. Užívateľ však nesmie distribuovať Obsahové súbory samostatne (t. j. za okolností, v ktorých Obsahové súbory tvoria primárnu hodnotu distribuovaného produktu) a nemôže uplatňovať práva vyplývajúce z ochranných známok k Obsahovým súborom alebo k dielam odvodených z Obsahových súborov.
Užívateľ súhlasí s tým, že služba môže zahŕňať aj reklamu a že táto reklama je potrebná pre riadne fungovanie služby. Taktiež súhlasí s tým, že služba zahŕňa aj určitú formu komunikácie, ako napríklad rôzne oznamy, správy a letáky a tiež, že táto komunikácia je súčasťou členstva v službe a že bude mať možnosť sa z nej odhlásiť.
Užívateľ súhlasí s tým, že na Webovej lokalite a v Aplikácii sa môžu nachádzať klikateľné internetové prepojenia (linky) na eshopy Prevádzkovateľa alebo tretích strán. Užívateľ prehlasuje, že berie na vedomie, že eshopy uvedené v predchádzajúcej vete sa nespravujú týmito VOP ale pravidlami uvedenými na konkrétnych stránkach eshopov.
Všetky práva a vlastníctvo Užívateľovho obsahu zostáva Užívateľovi. Prevádzkovateľ si nerobí žiadny právne nároky na vlastníctvo Užívateľovho obsahu umiestneného na Webovej lokalite alebo v Aplikácii.
Prevádzkovateľ vyžaduje od Užívateľa určité licencie, aby mohla prevádzkovať a spúšťať služby. Keď Užívateľ odovzdá nejaký obsah do služby, zaručuje Prevádzkovateľ nevýhradnú, celosvetovú, bezpoplatkovú, sublicenčnú a prenosnú licenciu na používanie, reprodukovanie, verejné vystavenie, distribúciu, modifikáciu (napr. kvôli lepšiemu predvedeniu Užívateľovho obsahu), verejnú prezentáciu a preklad obsahu podľa potreby v reakcii na akcie užívateľov. Táto licencia slúži iba na účely prevádzky a zlepšovania služieb Prevádzkovateľa.
Ceny uvedené na Webovej lokalite alebo v Aplikácii sú platné v čase uskutočnenia objednávky alebo vykonania úhrady kúpnej ceny služby prostredníctvom príslušnej platobnej brány. Cena služby v objednávke nezahŕňa akúkoľvek formu inštalácie služby alebo softvéru.
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ľubovoľne upravovať cenu za služby. Pre jednotlivé obchodné prípady je rozhodujúca cena platná v čase doručenia objednávky alebo vykonania úhrady kúpnej ceny služby prostredníctvom príslušnej platobnej brány. O zmene ceny služby informuje Prevádzkovateľ vydaním alebo aktualizovaním nového cenníka (cien) na Webovej lokalite alebo v Aplikácii. Na zmenu ceny služby je možné sa informovať aj u Prevádzkovateľa. Dňom vydania alebo aktualizácie nového aktuálneho cenníka (cien) nastáva účinnosť, t.j. záväznosť ceny uvedenej na Webovej lokalite a v Aplikácii.
Ceny uvedené na Webovej lokalite alebo v Aplikácii nie sú pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.
Prevádzkovateľ je povinný v každom oznámení o znížení ceny služby uviesť predchádzajúcu cenu služby.
Faktúrou sa rozumie daňový doklad vystavený Prevádzkovateľom na základe objednávky po vzniku povinnosti poskytnúť zmluvné plnenie.
Termín splatnosti je deň stanovený Prevádzkovateľom ako deň najneskoršej úhrady záväzkov za objednanú službu. Je to súčasne aj deň, ku ktorému musí byť fakturovaná cena (vrátane príslušnej dane, napr. DPH) pripísaná na účet Prevádzkovateľa. Štandardný termín splatnosti je jeden (1) deň od prijatia objednávky Prevádzkovateľom, pokiaľ nie je dohodnuté inak prostredníctvom platobnej brány Webovej lokality alebo Aplikácie.
Platba za službu prostredníctvom Webovej lokality alebo Aplikácie sa vykonáva prostredníctvom príslušnej platobnej brány, ktorá využíva on-line platby, ktoré sú obsiahnuté na webe. Prevádzkovateľ nemá prístup k privátnym dátam Užívateľa. Prevádzkovateľ dostane iba zabezpečenou cestou potvrdenie o platbe a na jeho základe bude objednávka ihneď akceptovaná, resp. služba aktivovaná/poskytnutá. Prevádzkovateľ si za platbu platobnou kartou účtuje manipulačný poplatok 0% z výšky objednávky, resp. kúpnej ceny služby.
Webová lokalita a Aplikácia poskytuje Užívateľovi aj ďalší spôsoby úhrady ceny služby dostupnej na Webovej lokalite alebo v aplikácii, ktorou je špeciálna „mena“ Webovej lokality / Aplikácie označená ako Krvinky.
Prevádzkovateľ je oprávnený zrušiť objednávku, ak objednávku nie je možné záväzne potvrdiť, najmä z dôvodu nepravdivých údajov uvedených v objednávke, alebo ak sa služba už neposkytuje alebo je vyčerpaná. V prípade, ak takáto situácia nastane, Užívateľ bude ihneď informovaný Prevádzkovateľom za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, ak Užívateľ zaplatil časť alebo celú výšku kúpnej ceny a nedošlo k dohode o ďalšom postupe, bude mu táto finančná čiastka vrátená do 14 dní.
Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vyčerpania počtu aktivácii pre danú službu, nedostupnosti služby alebo softvéru, alebo ak Prevádzkovateľ prerušil poskytovanie služby alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od nej spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať (aktivovať) službu v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená na Webovom portály alebo v Aplikácii. Prevádzkovateľ je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať Užívateľa a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za služby dohodnuté v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený Užívateľom.
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Občianske združenie Lymfoma a Leukémia Slovensko, IČO: 30869960, sídlo: Prešovská 346/39, 821 08 Bratislava-Ružinov, Slovenská republika, registrácia: Ministerstvo vnútra SR pod číslom: VVS/1-900/90-28607, e-mail: _________________, telefón: +421 ____________(:
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : ________________________________________________________.
– Dátum objednania/dátum prijatia* _______________________________________________.
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* _____________________________________.
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ______________________________________________.
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ________.
– Dátum ___. ___. __________.
* Nehodiace sa prečiarknite.
Prevádzkovateľ poskytuje na službu zakúpenú Užívateľom záruku podľa všeobecne platných právnych predpisov v Slovenskej republike, t. j. ak nie je zákonom stanovená kratšia doba, tak záručná doba pre Užívateľa je časové obdobie počas ktorej je príslušná služba aktivovaná, napr. 30 dní, 2 mesiace, 6 mesiacov, 1 rok, ak nie je na Webovej lokalite alebo v Aplikácii stanovené inak.
Záručná doba začína plynúť dňom aktivácie služby.
Užívateľ berie na vedomie a súhlasí, že používanie služby je výhradne na jeho vlastné riziko, a že Prevádzkovateľ, jeho zamestnanci, partneri a poskytovatelia licencie nedávajú žiadnu záruku, že služba bude spĺňať požiadavky Užívateľa.
Reklamáciou sa rozumie jednostranný právny úkon Užívateľa smerujúci k uplatneniu práv za zodpovednosť za vady poskytnutej služby (obsahové alebo funkčné vady). Reklamácia musí byť vykonaná písomnou formou alebo emailom na poradna@lyly.sk, pričom je vhodné priložiť aj stručný opis vád spoplatnenej služby.
Reklamácia k spoplatneným službám sa musí uskutočniť bezodkladne, avšak najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa aktivácie spoplatnenej služby.
V prípade akceptácie reklamácie bude pri prvej príležitosti spoplatnená služba upravená alebo pozmenená.
Písomné reklamácie je možné doručovať Prevádzkovateľovi na adresu: Staničná 533/34, 922 41 Drahovce, Slovenská republika.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Užívateľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Prevádzkovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Po predchádzajúcej dohode s Prevádzkovateľom môže Užívateľ namiesto odstránenia vady požadovať aktiváciu inej služby v obdobnej hodnote ako spoplatnená služby, ktorá vykazuje vady, ak tým Prevádzkovateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu služby alebo závažnosť vady. Prevádzkovateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú službu za službu bez vád, ak to Užívateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa služba mohla riadne užívať ako služba bez vady, má Užívateľ právo na výmenu služby alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Užívateľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Užívateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád službu riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Užívateľ právo na primeranú zľavu z ceny služby.
Užívateľ je povinný oznámiť Prevádzkovateľovi svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska, dátum narodenia, pohlavie, číslo telefónu, e-mailovú adresu a zdravotné údaje požadované Prevádzkovateľom.
Užívateľ (ďalej aj ako „Dotknutá osoba“) poskytuje osobné údaje Prevádzkovateľovi dobrovoľne za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich zo záväzkového vzťahu a ďalšej komunikácie s ním. Bez ich poskytnutia Prevádzkovateľ nemôže riadne plniť zmluvné povinnosti a preto nebude možné s Dotknutou osobou, resp. Užívateľom vstúpiť do záväzkového vzťahu. Účelom spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, predzmluvné vzťahy, identifikácia Užívateľa, poskytnutie diagnózy, poskytnutie odborných zdravotných rád, potvrdenie objednávky a to telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty, aktivácia služby alebo softvéru, registrácia na Webovej lokalite alebo v Aplikácii, realizovanie marketingových aktivít, informácii o novinkách a akciových ponukách Prevádzkovateľa, skvalitnenie služieb dostupných na Webovej lokalite alebo v Aplikácii.
Užívateľ registráciou čestne prehlasuje, že dáva Prevádzkovateľovi súhlas so spracúvaním osobných údajov v súlade s ust. § 14 a nasl. zák. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“)., aby Prevádzkovateľ spracúval a uschovávala jeho osobné údaje v potrebnom rozsahu, a to na účely uvedené v predchádzajúcom odseku. Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Užívateľa alebo Dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Prevádzkovateľ po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov Užívateľa v súlade so ZnOOÚ. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže Užívateľ (Dotknutá osoba) odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu Užívateľom (Dotknutou osobou) Prevádzkovateľovi.
Dotknutá osoba registráciou akceptuje, že dáva Prevádzkovateľovi súhlas so spracúvaním jej osobných údajov prostredníctvom automatizovaných prostriedkov. Osobné údaje sú spracúvané primárne v elektronickej podobe a to aj automatizovanými prostriedkami, konkrétne predovšetkým v rámci softvéru zabezpečujúceho chod Webovej lokality / Aplikácie.
Prevádzkovateľ môže vykonávať automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania. Dotknutá osoba registráciou dáva Prevádzkovateľovi výslovný súhlas, s tým, že sa na ňu môže vzťahovať rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania.
Dotknutá osoba registráciou dáva Prevádzkovateľovi súhlas so zaradením jej osobných údajov do databázy alebo zoznamu osobných údajov.
Užívateľ (Dotknutá osoba) má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo v on-line režime na Webovej lokalite alebo v Aplikácii, ihneď po prihlásení.
Dotknutá osoba registráciou akceptuje, že dáva Prevádzkovateľovi súhlas s prenosom jej osobných údajov do akejkoľvek členskej krajiny Európskej únie. Prevádzkovateľ je oprávnený preniesť osobné údaje Dotknutej osoby do akejkoľvek členskej krajiny Európskej únie, a to za účelom ich ďalšieho spracúvania.
Prevádzkovateľ vyhlasuje, že v súlade so ZnOOÚ zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené. Prevádzkovateľ vyhlasuje, že v súlade so ZnOOÚ bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
Užívateľ (Dotknutá osoba) má právo na základe písomnej žiadosti od Prevádzkovateľa vyžadovať potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané, vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme.
Užívateľ (Dotknutá osoba) na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u Prevádzkovateľa namietať voči spracúvaniu jej osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jej súhlasu, a žiadať ich likvidáciu.
Dotknutá osoba má právo podať návrh na začatie konania podľa ust. § 100 ZnOOÚ.
Užívateľ pri registrácii prostredníctvom Webovej lokality alebo Aplikácie potvrdzuje Prevádzkovateľovi súhlas s týmito VOP.
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo jednostranným právnym úkonom zmeniť tieto VOP, avšak tak aby nedošlo k porušeniu základných práv a slobôd Užívateľa v súlade s normami práva Slovenskej republiky. Povinnosť písomného oznámenia zmeny týchto VOP je splnená ich umiestnením na Webovej lokalite alebo v Aplikácii.
Užívateľ prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky riadne oboznámil s týmito VOP a že s nimi plne súhlasí, čo predstavuje prejav vôle, ktorý je slobodný, vážny, určitý a zrozumiteľný.
Všetky spory vyplývajúce z týchto VOP, ako aj na všetky nadväzujúce právne vzťahy medzi zmluvnými stranami je daná výlučná právomoc slovenských súdov v zmysle ust. § 37e ods. 2 zákona č. 97/1963 Zb. o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom v znení neskorších predpisov, pričom miestna príslušnosť slovenských súdov je daná v zmysle ust. § 13 zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v znení neskorších predpisov. Strany vykonali voľbu právomoci prostredníctvom týchto VOP v súlade s článkom 25 ods. 1 písm. a) Nariadenia EP a Rady (EÚ) č. 1215/2012 o právomoci a o uznávaní a výkone rozsudkov v občianskych a obchodných veciach (Brusel I). Zmluvné strany vykonali voľbu práva v súlade s článkom 3 ods. 1 Nariadenia EP a Rady (ES) č. 593/2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I), pričom rozhodným právom je hmotnoprávna úprava Slovenskej republiky.
Užívateľ má právo obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu (e-mailom na poradna@lyl.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva. Ak Prevádzkovateľ odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Užívateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon č. 391/2015 Z. z.“), pričom týmito subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa ust. § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh môže Užívateľ podať spôsobom určeným podľa ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z. z..
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná on-line na https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/solving-disputes/online-dispute-resolution/index_sk.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Užívateľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Užívateľom a Prevádzkovateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,- EUR. Subjekt ARS môže od Užívateľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5,- EUR s DPH.
Dohľad nad dodržiavaním Zákona č. 102/2014 Z. z. a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia podľa osobitného predpisu a Národná banka Slovenska v oblasti ochrany finančných spotrebiteľov súvisiacej so službami informačnej spoločnosti.
Na cookies sa vzťahujú európske i slovenské zákony o ochrane súkromia a osobných údajov. Konkrétne túto problematiku rieši zákon č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov. Ten v ust. § 109, odseku 8 hovorí, že: „Každý, kto ukladá alebo získava prístup k informáciám uloženým v koncovom zariadení užívateľa, je na to oprávnený iba ak dotknutý užívateľ udelil preukázateľný súhlas. Povinnosť získania súhlasu sa nevzťahuje na orgán činný v trestnom konaní a iný orgán štátu. To nebráni technickému uloženiu údajov alebo prístupu k nim, ktorých jediným účelom je prenos alebo uľahčenie prenosu správy prostredníctvom siete, alebo ak je to bezpodmienečne potrebné pre poskytovateľa služieb informačnej spoločnosti na poskytovanie služby informačnej spoločnosti, ktorú výslovne požaduje užívateľ.
Webová lokalita používa súbory cookies. Prehliadaním Webovej lokality vyjadrujete súhlas s ich používaním.
Podľa odporúčania Európskej komisie:
Súbory cookie
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie tejto webovej lokality ukladáme niekedy na vašom zariadení malé dátové súbory, tzv. cookie. Je to bežná prax väčšiny veľkých webových lokalít.
Čo sú súbory cookie?
Súbor cookie je malý textový súbor, ktorý webová lokalita ukladá vo vašom počítači alebo mobilnom zariadení pri jej prehliadaní. Vďaka tomuto súboru si webová lokalita na určitý čas uchováva informácie o vašich krokoch a preferenciách (ako sú prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a iné nastavenia zobrazovania), takže ich pri ďalšej návšteve lokality alebo prehliadaní jej jednotlivých stránok nemusíte opätovne uvádzať.
Ako používame súbory cookie?
Tieto webstránky používajú súbory cookies na zapamätanie si použivateľských nastavení, pre lepšie prispôsobenie reklám záujmom návštevníkov a pre nevyhnutnú funkcionalitu webstránok.
Ako kontrolovať súbory cookie
Súbory cookie môžete kontrolovať alebo zmazať podľa uváženia – podrobnosti si pozrite na stránke aboutcookies.org. Môžete vymazať všetky súbory cookie uložené vo svojom počítači a väčšinu prehliadačov môžete nastaviť tak, aby ste im znemožnili ich ukladanie. V takomto prípade však pravdepodobne budete musieť pri každej návšteve webovej lokality manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby a funkcie nebudú fungovať.
Ako odmietnuť používanie súborov cookie
Používanie súborov cookie je možné nastaviť pomocou Vášho internetového prehliadača. Väčšina prehliadačov súbory cookie automaticky prijíma už vo úvodnom nastavení.
Sankcie za nesplnenie povinnosti by mal podľa zákona ukladať Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky. Medzi sankciami a ich výškami však nie je uvedené porušenie § 55 odseku 5.
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo plniť záväzok voči Užívateľovi aj prostredníctvom zmluvných partnerov.
Znenie zo dňa 8.6.2024.